يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 19 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
مجید کیانی نوازنده پیشکسوت سنتور در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

مجید کیانی می گوید دلیل این همه بی تفاوتی نسبت به موسیقی را نمی دانم. هر هنری ارزشمند است ولی مگر می شود در یک مملکت هنر سینما را از همه جهت بالا ببریم و هنر موسیقی را فقط سرکوب کنیم.
مجید کیانی نوازنده پیشکسوت سنتور در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: درست است که موسیقی و هنر همیشه راه خود را پیدا می کند ولی در هر جامعه ای شرایطی باید فراهم شود تا هنرمندان بتوانند هنر خود را ارائه دهند. در همه جای دنیا کرونا شرایط جدیدی را به وجود آورده است ولی تنها کشور ما است که هنر انقدر جدی آسیب دید. مسئولین در شرایط بحران باید کار کنند یعنی اینکه همیشه حتی در شرایط بحرانی راهی برای ارائه هنر است فقط باید از هنرمندان حمایت شود تا بتوانند آثار ماندگار خلق کنند.
این نوازنده در ادامه بیان کرد: مهم ترین سوال این است که هنرمندان جوان چگونه باید در این حوزه فعالیت کنند؟ چندین سال ساز زدن و یاد گرفتن موسیقی نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد که جوانان به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. پیشکسوتان در حد توان خود به جوانان آموزش می دهند تا بتوانند هنر را زنده نگه دارند و از یک جایی به بعد به عهده نهادهای دولتی است که از هنر این جوانان حمایت کنند.
وی افزود: وضعیت موسیقی روز به روز بدتر می شود و اگر فکری به حال موسیقی نشود چیزی از این هنر باقی نمی ماند. واقعا سخت است که بگوییم موسیقی یک سال و نیم است که تعطیل شده ولی این واقعیت است. هنرمندانی که دغدغه موسیقی را دارند واقعا ناراحت هستند زیرا امکانات لازم را ندارند تا باعث پیشرفت این هنر شوند.
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه صدا و سیما به عنوان یک نهاد در تمامی این سالها فقط جلوی موسیقی را گرفته است در صورتیکه به کمک این نهاد می توانیم کودکان و جوانان را با هنر موسیقی بیشتر آشنا کنیم. دلیل این همه بی تفاوتی نسبت به موسیقی را نمی دانم. هر هنری ارزشمند است ولی مگر می شود در یک مملکت هنر سینما را از همه جهت بالا ببریم و هنر موسیقی را فقط سرکوب کنیم.
وی در پایان گفت: خیلی ها می گویند پیشکسوتان موسیقی سکوت کرده اند بله درست است زیرا سالیان سال است که ما هشدار دادیم موسیقی در وضعیت بدی قرار دارد ولی هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و هیچ شرایطی فراهم نمی کنند تا پیشکسوتان راهی برای پیشرفت این هنر باز کنند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار